2011年6月22日

選擇離場

網上圖片
昨天跟一位剛剛從細小 Local Audit firm 走出來的朋友吃飯,聽他訴說了一大堆血淚辛酸故事。他已經是三年來第二位跟我訴說差不多苦況的朋友了,我安慰他之餘,也祝願他可盡快轉型成功,找到新的工作,重新過新的生活。

首先聲明,我這篇文章不是故意要跟 Bittermelon 兄先兩日所寫的“在細行工作是死路嗎?”唱反調,反之,我也好同意師兄所言,即使香港現時的營商環境不利於中小企,然而總還會見到有人創出一片青天的。同時,我也不覺得在大行工作一定不是死路。

從我朋友口中所知,深覺現時香港中小企會計師樓的營商環境真是越來越艱難,一萬幾仟元一隻全包入數包稅務包核數包簽名的 Job,以前可能連 free-lancer 都覺得沒有肉食都不會接,現在聽說是他的細行肯開出的價錢。以前細行不會如大行般要日做夜做這般辛苦的,但因為要薄利多銷,現在都要捱得如大行一般了。加上,好多爛 Job 爛客做了都不一定收得到錢,所以收入更加要打上一個折扣。

所謂“有大智慧不如趁勢”。我朋友跟我說,他選擇轉型,是因為見到勢色不對。我覺得不同人總會有不同的觀點,正如股市一樣,好市壞市總會有人離場總有人入市、總有人輸總有人贏。希望他沒有看錯勢頭吧!

人生如賭博,既然我朋友計算過了注碼、值搏率及時間值,結果還是選擇離場,我也支持他的決定。

20 則留言:

  1. 特區政府將推出:『公平競爭法』!

    回覆刪除
  2. the inner space:

    唔係想再加入多d競爭,再搶爛多d個市吓嘛?!

    回覆刪除
  3. 細行遇到怪同煩客真係唔會少。
    好客有錢搵大四,冇錢難搞大四又唔接,豬頭骨推到小行。
    但單拖一人隊午做,都有小型上市公司做下數,搵食係可以,但真係辛苦錢。

    回覆刪除
  4. ER! 以便兄我都未有 take side 嗬,我仲在 study 中! 不過“公平”這兩字上值得深思,將之加上“競爭法”就又另有一番天地了!

    回覆刪除
  5. 鹿米館:

    估唔到你對會計師樓行頭,都咁有認識。

    回覆刪除
  6. the inner space:

    OIC,原來你想講反話,哈哈。

    回覆刪除
  7. 新鮮人:

    你講得啱,現在香港行行如是,開中小企,真係十賭九輸架,慘!

    回覆刪除
  8. 講起『公平競爭法』,有無發覺政府段宣傳片沒有提及橫向的行業壟斷?例如某發展商"逼使"屋苑住戶只可以使用集團的旗下的電訊供應商及管理公司等。

    回正題,細行愈來愈難做是事實,我也認識幾位自己開firms的朋友,每天辛苦工作都是得個做字。同行競爭實在太過慘烈。

    我的那篇拙作,不是鼓勵別人入細行,其實只是想說,入了細行不一定是絕路,也有出頭的機會,不過比起大行出身的,要困難很多而已。

    回覆刪除
  9. Bittermelon:

    其實不管是大行細行出身,今時今日,相比從前,都已經困難好多的了。

    回覆刪除
  10. 其實做邊行都係咁,做咗咁多年嘢,我愈來愈信運氣其實好緊要,天時地利唔係個人力量可以改變,當然咁唔係等於自己唔努力啦!好同意“有大智慧不如趁勢”。

    回覆刪除
  11. SKII:

    對!我都好覺得時來才可以運到。順勢者,事半功倍,逆勢者,事倍功半。

    回覆刪除
  12. 所以我選擇離場,情願做個freelancer

    回覆刪除
  13. 不論任何一個行業, 發展到某個地步, 就開始萎縮/消失/變形.
    適者生存, 肯動的話, 路怎難行也可以前進.

    回覆刪除
  14. naruto:

    Oh! 原來你是個 frrelancer^^

    回覆刪除
  15. DeepC:

    對,生路死路,人往往都有辨辦法可以走得過去。

    回覆刪除
  16. 原來唔知咩?做左幾年架啦

    回覆刪除
  17. 啲中小企唔係有大陸呢條好線跟咩?幫啲客做中港稅制有關嘅嘢唔係好好賺咩?

    回覆刪除
  18. naruto:

    我真係唔知喎。BTW,祝生意興隆^^

    回覆刪除
  19. 匿名:

    老實講,我冇開firm,都唔係好清楚行情。

    回覆刪除