2010年10月20日

從「鮎魚」想到「派比安」

香港地下天文台圖片
今天報章頭版,紛紛都在報導有關史上最強颱風「鮎魚」有機會撲港的消息。早上到過一些討論區去看看,發覺原來好多人都正質疑天文台,為何在現在似乎是適合的條件下,還不掛上一號戒備信號,其中一則網友的分享節錄如下:

HKO 就是這樣,明知呢個係CAT3, 甚至係CAT4既超強颱風,明知如何偏差,都會影響香港,HKO始終還未發1號,人家澳門傍晚已經發了1號,HKO 唔好等個風吹到黎先掛波,可笑!掛1號,香港市民會更加留意,HKO 就偏偏按兵不動,「以科學保障大眾安全,...樹立世界模範」,不要給自己面上貼金,根本係到混吉,HKO其中一個職責係預測,而不是純報導事實,如果純報導事實,新聞報導員去做天文台長已可以了!!
(ben718,香港天氣資訊中心討論區,2010-10-20 07:51)

還記得數年前颱風「派比安」襲港的時候,我當時在辦公室坐在近窗的位置,窗門玻璃被吹得向內微彎,耳邊不時聽到陣陣有如鬼嘯的風聲,森寒刺骨。透過窗外觀看,竟然見到極遠處遊艇會附近的海岸邊,一棵大樹被風吹倒了,接著樹幹再推翻一個「環保鐵斗」!當時心裡驚嘆,史上最強的三號風球,威力原來如斯巨大!!

當年我寫了一篇二流分析員,讚嘆過當時天文台的「專業判斷」精神。今天,那時的天文台長已經換了人,天文台如今是否仍然「專業」依舊?暫且拭目以待,看看今次新台長對「鮎魚」的處理,如何表現得出不偏不倚,令人信服的操守。

24 則留言:

  1. 外邊天朗氣清,
    有需要掛咁快咩?
    咁快掛又會有人話多餘加啦,
    啲人係唔係都可以攞黎嘈,
    多鬼餘!

    回覆刪除
  2. 新鮮人:

    我覺得D人嘈,係由於見過鬼怕黑心理所致。當年因派比安,令好多人唔再信天文台,搞到而家一打風,大家都各自參考其他地區天文台而作判斷。當附近地方掛風球而香港天文台冇反應的話,一定即刻俾人插!!

    回覆刪除
  3. 百年難得勁風喎
    我都拭目以待

    回覆刪除
  4. 卡臣:

    希望個風嚟到,大家見識到佢嘅威力之餘,而又全港人人平安大吉啦!

    回覆刪除
  5. 分析員︰

    我.好.唔想.週末.打.大風!

    回覆刪除
  6. Coffee n Tea:

    好抱歉,根據香港天文台嘅慣例,八號風球將會在星期五下午六時之後才會懸掛:(

    回覆刪除
  7. 我唔想呢個史上超級颱風打中香港,我怕香港真係頂唔住呀!有好多人出事呀!平時d流野颱風打中唔掛就由佢啦!

    另外,香港天文台掛八號以上嘅風球,係俾李氏力牆影響架!

    回覆刪除
  8. l.minor:

    我都係咁話,掛唔掛八號仲係其次,最緊要今次強風打到嚟,大家合境平安!!

    近年香港天文台對於掛風球嘅公信力,已經接近破產架喇:(

    回覆刪除
  9. Eben:

    哩啲叫專家霸權。唔知點解,我硬係覺得天文台班人好多都神神地,尤其前台長!

    回覆刪除
  10. 香港人"蛇鬼"嘛,
    係唔係都驚定先,
    早幾年都有人話米價升去超市搶米啦,
    搶埋搶埋咪堆係屋企食唔切,
    真係吹脹呀!

    回覆刪除
  11. laulong:

    天文台長是個技術官僚,我不懷疑他及其手下的技術才能;然而為官者,賢德比才德更為重要。

    空有技術卻乏賢德,工匠而已!且拭目以待,看看新台長的「專業」風骨如何!!

    回覆刪除
  12. 新鮮人:

    我覺得好多人今鋪唔只係"蛇鬼"個風咁簡單,骨子裡係"蛇鬼"天文台嘅 Integrity!!

    回覆刪除
  13. 我睇返天文台網站, 得一號颱風有話風速幾多幾多又進入800驚戒範圍. 其他颱風信號無講幾近先掛.

    問題一
    咁宜家個風是否已meet criteria?
    問題二
    如果met,點解唔掛
    問題三
    其他信號要幾接近香港先掛?

    回覆刪除
  14. 對唔住, 打錯字。

    800警戒範圍

    回覆刪除
  15. 小星:

    我不大懂氣象,但我到香港地下天文台的討論區,發現在今天03:28pm(即在正式掛一號風球前),一位叫8_mile_road的朋友曾有以下留言:

    觀察了一段時間, 我發現大家在此題目討論的離不開兩個話題:

    1. 為甚麼天文台可以坐視不理, 究竟一號戒備信號是"戒備"嗎? 還是一個形同虛設的指標?

    2. 在這有些颱風迷渴望 "打得成", 大家可以理解

    如果大家記得 T1 定義:
    這是戒備信號,表示有一熱帶氣旋集結於香港約800公里的範圍內,可能影響本港。

    很簡單, 現在氣旋距離香港 600 多公里, 多個預測都認為在廣東沿岸登陸, 這不是 "可能影響本港" 嗎?

    我覺得香港天文台應該跟商務局脫勾, 這是一個氣象台, 是根據科學作預測的

    回覆刪除
  16. 臨weekend先來打風,依d風真係唔知打來做乜了。

    回覆刪除
  17. >>八號風球將會在星期五下午六時之後才會懸掛:(

    我都係咁話! 總之唔好期望有得放假就真!

    不過話時話個風好勁, 我已經貼哂膠紙落d windows度, 次次打風吹正, 屋企d windows 都吹到震哂, 好恐怖!!

    回覆刪除
  18. 肥貓:

    吓!妳貼哂膠d紙落 Microsoft windows度??

    話時話,用 windows 成日都震晒咁架,真係好恐怖^^

    回覆刪除
  19. 那天说会台风,结果没有,但是却没有报告说没了。

    呵呵~

    回覆刪除
  20. 嘿嘿:

    那是你們新加坡天文台的傑作?

    回覆刪除
  21. 是香港的,我用internet网上看的,可能我上错网,可能是他们没更新。

    回覆刪除
  22. 是香港的,我用internet网上看的,可能我上错网,可能是他们没更新。

    星马没台风!

    回覆刪除
  23. 嘿嘿:

    OIC,嚇得我,仲以為新加坡天文台都咁差添:)

    回覆刪除